
Fischer Speedmax3D Dp Sprint
Oppgi info og gjør dine valg

Skievner *
Oppgi vekten din her *
Oppgi lengden din her *
Kommentarfelt
Bindinger
Bindingsvalget som vises er tilpasset etter ditt skivalg.
Alle nye skistøvler på markedet fra Fischer, Madshus; Salomon (Prolink), Atomic, Alfa og Alpina (Prolink, NNN,NIS).
Passer disse bindinger.

Fischer Control Step-In Turnamic Binding
Turbinding i en ny design med svært brukervennlig på- og av-mekanisme. Høy komfort med maksimal stabilitet og kontroll.
Montering og individuell justering av balansepunktet er mulig på bare noen få sekunder og helt uten verktøy.
Kompatibel med Turnamic, NNN og Prolink.
Vekt: 248 g
Selges parvis
Selges parvis
Rottefella IFP Classic Quick Lock
Rottefella Classic Quicklock for IFP* er utviklet for å oppnå maksimal kraft i frasparket, noe som gir høyere fart og økt skiglede.
Det brede bindingshuset gir økt stabilitet og god balanse i hvert fraspark.
Rottefella Classic Quicklock for IFP* er utstyrt med integrert QuickLock™, som gjør at bindingens plassering enkelt kan flyttes fremover for bedre feste og bakover for bedre glid.
Rottefella Classic Quicklock for IFP* passer alle ski med IFP* monteringsplate.
(*IFP eies og er teknologi av Fischer Sports Gmbh.)
Rottefella Classic Quicklock for IFP* er utviklet for å dra full nytte av kraften og det tekniske potensialet ditt slik at du blir en raskere skiløper. Bindingenes vide hus gir en optimal balanse i hvert fraspark, samt sterk kraftoverføring fra støvel til snø. Rottefella Classic Quicklock for IFP* er utstyrt med integrert QuickLock™, noe som gjør at bindingen enkelt og uten verktøy kan plasseres på ønsket sted og flyttes fremover for bedre grep, eller bakover for bedre glid. (*IFP eies og er teknologi av Fischer Sports Gmbh.)
Selges parvis
Fischer Race Pro Classic Ifp Binding
TURNAMIC® klassiske binding er utviklet av idrettsutøvere fra verdenscupen. Den har en utforming som gjør det mulig for dem å plassere bindingen presis på en rask og enkel måte uten verktøy. FLOWFLEX®-teknologien gjør det mulig for bindingen å bøye seg med skien for optimal overføring av kraft.
Selges parvis
Rottefella Move Switch IFP
Oppgrader skiene dine med Rottefella MOVE™ Switch Kit for IFP* så kan du flytte bindingen fremover for bedre feste og bakover for bedre glid, uten å ta av deg skiene. (*IFP eies og er teknologi av Fischer sports.)
- Til voks- og felleski
- Godkjent av FIS
- Gir om uten å ta av deg skiene
Rottefella MOVE™ Switch Kit for IFP* gir deg muligheten til å flytte bindingen for bedre feste og bedre glid, uten å ta av deg skiene. Med litt øvelse kan du til og med justere bindingen i fart; vri Switchen for å flytte bindingen fremover for bedre feste eller bakover for bedre glid. Perfekt til både voks og felleski. Rottefella MOVE™ Switch er godkjent av FIS og kan brukes i alle konkurranser. Rottefella MOVE™ Switch Kit for IFP* passer alle ski med IFP* monteringsplate. (*IFP eies og er teknologi av Fischer sports.)
- Vekt: 190 g
- Lengde: 290 mm
- Bredde: 55 mm
- Skostørrelse: 36–52
- Selges parvis
Velg strukturering
Vi strukturerer og planer skiene slik at de blir optimale.
Skimateria mosjonsstruktur: Dette er en endimensjonal linjær struktur som holder ca 30-50 mil og gir bra glid. Polering er inkludert.
Skimateria Racingstruktur Classic: Dette er en tredimensjonal linjær struktur som holder ca 30-50 mil, dette er den beste strukturen på markedet!
Skimateria optimering og polering av fabrikkslip (p-cut): Her tar vi utgangspunkt fra fabrikkstrukturen og fjerner rester (mikrohår) etter slipemaskinen, samt polerer den slik at den holder i ca 30-50 mil.
Skiverksted Flourfri - Racingstruktur + Spesialsmøring som holder opp til 15 mil, polering inkludert.
Vi benytter oss av P-cut-metoden for å «barbere bort» mikrohår, som er et restprodukt fra fabrikkslipingen, og som i stor grad gjør at skiene blir grå ved trykksonene.
Vi polerer også opp skien for best mulig resultat.
En revolusjonerende nyhet innen glidpreparering. Ved steinsliping vil det bli igjen «mikrohår» i belegget, noe som er ødeleggende for gliden. Det kreves et omfattende etterarbeid for å få i gang en steinslipt ski. Men med en Skimateria-siklet (ruffcut) ski har du optimal glid allerede fra første meter. Skimateria-siklingen skjærer frem et nytt, friskt belegg med optimale glidegenskaper uten «mikrohår».
Siklingens grader regulerer og stabiliserer dybden i belegget og danner dermed en jevn overflate med «random structure» – mikrostruktur – som gjør belegget mer vannavvisende enn et steinslipt belegg. Random structure transporterer dessuten vann under skien mer effektivt enn steinslipte strukturer.
For mosjonisten gir en Skimateria-siklet ski så gode glidegenskaper på de fleste fører at den ikke trenger glidsmøring.
For mosjonisten gir en Skimateria-siklet ski så gode glidegenskaper på de fleste fører at den ikke trenger glidsmøring.
Glidsmøringer med fluorkarbon, og da først og fremst høyfluorsmøringer og cerapulver, gir imidlertid belegget en økt vannavstøtende effekt, noe som gir enda bedre glid.
Skimateria Race Struktur
Strukturering av skien med siklinger og spesialrilleverktøy.
Den fineste strukturen er finere enn den man kan lage med de beste slipemaskinene (kornstørrelsen på steinen er større).
Vi har jobbet med denne metoden i rundt ti år, og vi oppdaterer og evaluerer hele tiden opp mot de beste slipene for alltid å ligge foran når det gjelder den beste gliden. Vår metode reduserer grå soner på skiene, ettersom vi skjærer strukturen og det dermed ikke finnes restprodukt av mikrofibre.
Obs! Dette er ikke et produkt, men en tjeneste.
Fraktetikett kan kjøpes fra oss ved innsending av ski, Skistart betaler returfrakten.
Det finnes 4 forskjellige strukturer å velge mellom:
Race Klassisk Rød = varmføre, våt snø.
Race Klassisk Universal = fungerer bra på all slags føre (kan med fordel suppleres med rilling for varmføre, 2 mm rett bak og 1 mm rett foran).
Race Klassisk Grønn = -8 og kaldere, tørr snø. Ny oppdatert struktur 18.1.2016
Race Skate Universal (kan med fordel suppleres med rilling for varmføre)
Race Klassisk Universal: Arbeidsmetode for temperaturer fra -10 til 0 °C, rilles ekstra ved våt, fuktig snø og plussgrader.
- Sikle med R-cut. Kjør drag som er ca. 10–20 cm lange. Start ved tuppen og jobb bakover på skien. Siklingen er ferdig når belegget har fått en jevn svart farge.
- Bruk det grove strukturverktøyet i låst stilling (0,9 mm) fra bakre kant og fremover i korte drag, ca. 5–10 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 2–4 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Bruk det fine strukturverktøyet i låst stilling (0,1 mm) fra fremre kant og bakover i korte drag, ca. 2–5 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 1–2 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Børst utover med R-brush. Børst mot pilens retning, fra tupp til bakkant.
- Børst ut med R-brush i pilens retning.
- Poler med rosa papir
- Poler med nylonbørste
- Påfør ønsket smøring
Race Klassisk Grønn: Arbeidsmetode for temperaturer fra –20 til –8 °c
- Sikle med R-cut. Kjør drag som er ca. 10–20 cm lange. Start ved tuppen og jobb bakover på skien. Siklingen er ferdig når belegget har fått en jevn svart farge.
- Bruk det grove strukturverktøyet i låst stilling (0,9 mm) fra bakre kant og fremover i korte drag, ca. 5–10 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 2–4 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Bruk medium strukturverktøy i låst stilling (0,3 mm) fra fremre kant og bakover i korte drag, ca. 5–10 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 2–4 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Børst utover med R-brush. Børst mot pilens retning, fra tupp til bakkant.
- Børst ut med R-brush i pilens retning.
- Poler med rosa papir
- Poler med nylonbørste
- Påfør ønsket smøring
Race Klassisk Rød: Arbeidsmetode for temperaturer med varmt, vått føre
- Sikle med R-cut. Kjør drag som er ca. 10–20 cm lange. Start ved tuppen og jobb bakover på skien. Siklingen er ferdig når belegget har fått en jevn svart farge.
- Bruk det grove strukturverktøyet i låst stilling (0,9 mm) fra bakre kant og fremover i korte drag, ca. 5–10 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 2–4 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Bruk det fine strukturverktøyet i låst stilling (0,1 mm) fra fremre kant og bakover i korte drag, ca. 2–5 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 1–2 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Press struktur med S-Cut-sikling (se filmer om hvordan dette gjøres)
- Børst utover med R-brush. Børst mot pilens retning, fra tupp til bakkant.
- Børst ut med R-brush i pilens retning.
- Poler med rosa papir
- Poler med nylonbørste
- Påfør ønsket smøring
Race Skate Universal: Arbeidsmetode for Skate Universal.
- Sikle med R-cut. Kjør drag som er ca. 10–20 cm lange. Start ved tuppen og jobb bakover på skien. Siklingen er ferdig når belegget har fått en jevn svart farge.
- Bruk det fine strukturverktøyet i låst stilling (0,1 mm) fra fremre kant og bakover i korte drag, ca. 2–5 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 1–2 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Børst utover med R-brush. Børst mot pilens retning, fra tupp til bakkant.
- Børst ut med R-brush i pilens retning.
- Poler med rosa papir
- Poler med nylonbørste
- Påfør ønsket smøring
Skimateria Race Struktur
Strukturering av skien med siklinger og spesialrilleverktøy.
Den fineste strukturen er finere enn den man kan lage med de beste slipemaskinene (kornstørrelsen på steinen er større).
Vi har jobbet med denne metoden i omkring ti år, og vi oppdaterer og evaluerer hele tiden opp imot de beste slipene for å alltid ligge foran når det gjelder den beste gliden. Vår metode reduserer grå soner på skiene, ettersom vi skjærer strukturen og det dermed ikke finnes restprodukt av mikrofibre.
Obs! Dette er ikke et produkt, men en tjeneste.
Fraktetikett kan kjøpes fra oss ved innsending av ski, Skistart betaler returfrakten.
Det finnes 4 forskjellige strukturer å velge mellom:
Race Klassisk Rød = varmføre, våt snø.
Race Klassisk Universal = fungerer bra på all slags føre (kan med fordel suppleres med rilling for varmføre, 2 mm rett bak og 1 mm rett foran).
Race Klassisk Grønn = -8 og kaldere, tørr snø. Ny oppdatert struktur 18.1.2016
Race Skate Universal (kan med fordel suppleres med rilling for varmføre)
Race Klassisk Universal: Arbeidsmetode for temperaturer fra -10 til 0 °C, rilles ekstra ved våt, fuktig snø og plussgrader.
- Sikle med R-cut. Kjør drag som er ca. 10–20 cm lange. Start ved tuppen og jobb bakover på skien. Siklingen er ferdig når belegget har fått en jevn svart farge.
- Bruk det grove strukturverktøyet i låst stilling (0,9 mm) fra bakre kant og fremover i korte drag, ca. 5–10 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 2–4 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Bruk det fine strukturverktøyet i låst stilling (0,1 mm) fra fremre kant og bakover i korte drag, ca. 2–5 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 1–2 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Børst utover med R-brush. Børst mot pilens retning, fra tupp til bakkant.
- Børst ut med R-brush i pilens retning.
- Poler med rosa papir
- Poler med nylonbørste
- Påfør ønsket smøring
Race Klassisk Grønn: Arbeidsmetode for temperaturer fra -20 til -8 °C
- Sikle med R-cut. Kjør drag som er ca. 10–20 cm lange. Start ved tuppen og jobb bakover på skien. Siklingen er ferdig når belegget har fått en jevn svart farge.
- Bruk det grove strukturverktøyet i låst stilling (0,9 mm) fra bakre kant og fremover i korte drag, ca. 5–10 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 2–4 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Bruk medium strukturverktøy i låst stilling (0,3 mm) fra fremre kant og bakover i korte drag, ca. 5–10 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 2–4 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Børst utover med R-brush. Børst mot pilens retning, fra tupp til bakkant.
- Børst ut med R-brush i pilens retning.
- Poler med rosa papir
- Poler med nylonbørste
- Påfør ønsket smøring
Race Klassisk Rød: Arbeidsmetode for temperaturer med varmt, vått føre
- Sikle med R-cut. Kjør drag som er ca. 10–20 cm lange. Start ved tuppen og jobb bakover på skien. Siklingen er ferdig når belegget har fått en jevn svart farge.
- Bruk det grove strukturverktøyet i låst stilling (0,9 mm) fra bakre kant og fremover i korte drag, ca. 5–10 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 2–4 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Bruk det fine strukturverktøyet i låst stilling (0,1 mm) fra fremre kant og bakover i korte drag, ca. 2–5 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 1–2 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Press struktur med S-Cut-sikling (se filmer om hvordan dette gjøres)
- Børst utover med R-brush. Børst mot pilens retning, fra tupp til bakkant.
- Børst ut med R-brush i pilens retning.
- Poler med rosa papir
- Poler med nylonbørste
- Påfør ønsket smøring
Race Skate Universal: Arbeidsmetode for Skate Universal.
- Sikle med R-cut. Kjør drag som er ca. 10–20 cm lange. Start ved tuppen og jobb bakover på skien. Siklingen er ferdig når belegget har fått en jevn svart farge.
- Bruk det fine strukturverktøyet i låst stilling (0,1 mm) fra fremre kant og bakover i korte drag, ca. 2–5 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 1–2 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Børst utover med R-brush. Børst mot pilens retning, fra tupp til bakkant.
- Børst ut med R-brush i pilens retning.
- Poler med rosa papir
- Poler med nylonbørste
- Påfør ønsket smøring
Skimateria Race Struktur
Strukturering av skien med siklinger og spesialrilleverktøy.
Den fineste strukturen er finere enn den man kan lage med de beste slipemaskinene (kornstørrelsen på steinen er større).
Vi har jobbet med denne metoden i omkring ti år, og vi oppdaterer og evaluerer hele tiden opp imot de beste slipene for å alltid ligge foran når det gjelder den beste gliden. Vår metode reduserer grå soner på skiene, ettersom vi skjærer strukturen og det dermed ikke finnes restprodukt av mikrofibre.
Obs! Dette er ikke et produkt, men en tjeneste.
Fraktetikett kan kjøpes fra oss ved innsending av ski, Skistart betaler returfrakten.
Det finnes 4 forskjellige strukturer å velge mellom:
Race Klassisk Rød = varmføre, våt snø.
Race Klassisk Universal = fungerer bra på all slags føre (kan med fordel suppleres med rilling for varmføre, 2 mm rett bak og 1 mm rett foran).
Race Klassisk Grønn = -8 og kaldere, tørr snø. Ny oppdatert struktur 18.1.2016
Race Skate Universal (kan med fordel suppleres med rilling for varmføre)
Race Klassisk Universal: Arbeidsmetode for temperaturer fra -10 til 0 °C, rilles ekstra ved våt, fuktig snø og plussgrader.
- Sikle med R-cut. Kjør drag som er ca. 10–20 cm lange. Start ved tuppen og jobb bakover på skien. Siklingen er ferdig når belegget har fått en jevn svart farge.
- Bruk det grove strukturverktøyet i låst stilling (0,9 mm) fra bakre kant og fremover i korte drag, ca. 5–10 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 2–4 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Bruk det fine strukturverktøyet i låst stilling (0,1 mm) fra fremre kant og bakover i korte drag, ca. 2–5 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 1–2 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Børst utover med R-brush. Børst mot pilens retning, fra tupp til bakkant.
- Børst ut med R-brush i pilens retning.
- Poler med rosa papir
- Poler med nylonbørste
- Påfør ønsket smøring
Race Klassisk Grønn: Arbeidsmetode for temperaturer fra -20 til -8 °C
- Sikle med R-cut. Kjør drag som er ca. 10–20 cm lange. Start ved tuppen og jobb bakover på skien. Siklingen er ferdig når belegget har fått en jevn svart farge.
- Bruk det grove strukturverktøyet i låst stilling (0,9 mm) fra bakre kant og fremover i korte drag, ca. 5–10 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 2–4 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Bruk medium strukturverktøy i låst stilling (0,3 mm) fra fremre kant og bakover i korte drag, ca. 5–10 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 2–4 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Børst utover med R-brush. Børst mot pilens retning, fra tupp til bakkant.
- Børst ut med R-brush i pilens retning.
- Poler med rosa papir
- Poler med nylonbørste
- Påfør ønsket smøring
Race Klassisk Rød: Arbeidsmetode for temperaturer med varmt, vått føre
- Sikle med R-cut. Kjør drag som er ca. 10–20 cm lange. Start ved tuppen og jobb bakover på skien. Siklingen er ferdig når belegget har fått en jevn svart farge.
- Bruk det grove strukturverktøyet i låst stilling (0,9 mm) fra bakre kant og fremover i korte drag, ca. 5–10 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 2–4 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Bruk det fine strukturverktøyet i låst stilling (0,1 mm) fra fremre kant og bakover i korte drag, ca. 2–5 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 1–2 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Press struktur med S-Cut-sikling (se filmer om hvordan dette gjøres)
- Børst utover med R-brush. Børst mot pilens retning, fra tupp til bakkant.
- Børst ut med R-brush i pilens retning.
- Poler med rosa papir
- Poler med nylonbørste
- Påfør ønsket smøring
Race Skate Universal: Arbeidsmetode for Skate Universal.
- Sikle med R-cut. Kjør drag som er ca. 10–20 cm lange. Start ved tuppen og jobb bakover på skien. Siklingen er ferdig når belegget har fått en jevn svart farge.
- Bruk det fine strukturverktøyet i låst stilling (0,1 mm) fra fremre kant og bakover i korte drag, ca. 2–5 cm. Begynn med lite press og øk presset. Dra tilbake ca. 1–2 cm og gjenta inntil skien er helt bearbeidet.
- Børst utover med R-brush. Børst mot pilens retning, fra tupp til bakkant.
- Børst ut med R-brush i pilens retning.
- Poler med rosa papir
- Poler med nylonbørste
- Påfør ønsket smøring
Velg smørebehandling
Vi metter skiene dine med Hotbox
For å forbedre langrennsskienes glidevne bør man mette skiene.
Du slipper å stå og legge på lag etter lag med glidsmøring!
Vi gjør dette ved hjelp av et varmeskap, \"hotbox\", der skien ligger med en fluorfri spesialglider i 12 timer med varierende temperatur.
Langrennsskienes belegg består av amforiske og krystallinske deler, de amforiske delene tar til seg smøring og smører de krystalline delene i skiens belegg.
Det er noen dagers ekstra leveringstid ved metting i hotbox.
Skiverksted Ferdig glidesmøring Bra
Vil du være rask på snøen med toppenglid så fort som mulig etter at du har fått de nye skiene dine, kan vi smøre dem for deg.
Vi børster opp skien og legger en fluorfri smøring.
Nå er skiene dine klare for løypa.
Tips:
Vi anbefaler hotboxbehandling for beste egenskaper hvis du vil glidesmøre skiene.
Vi anbefaler alltid en strukturering av skien for å få gode glideegenskaper i ca 50 mil.
.
Skiverksted Ferdig glidesmøring Best
Vil du være rask på snøen med toppenglid så fort som mulig etter at du har fått de nye skiene dine, kan vi smøre dem for deg.
Vi børster opp skien og legger et racingglid.
Nå er skiene dine klare for løypa.
Tips:
Vi anbefaler hotboxbehandling for beste egenskaper hvis du vil glidesmøre skiene.
Vi anbefaler alltid en strukturering av skien for å få gode glideegenskaper i ca 50 mil.
.
Skistart Hotbox+glidesmøring Bra
Vil du være rask på snøen med toppenglid så fort som mulig etter at du har fått de nye skiene dine, kan vi smøre dem for deg.
Hotbox: For å forbedre langrennskienes glideevne bør man mette skiene.
Du slipper å stå og legge på masse glidesmøring!!
Vi gjør dette med hjelp av et varmeskap, \"hotbox\", der skien ligger med en spesiell parafin i 12 timer med varierende temperatur.
Langrennskienes belegg består av amfore og kristalline deler. De amfore delene absorberer smøring og smører de kristaline delene i skiens belegg.
Deretter sikler og børster vi opp skien og legger på lavfluorglid.
Nå er skiene dine klare for løypa.
Tips:
Vi anbefaler alltid en strukturering av skien for å få gode glideegenskaper i ca 50 mil.
Skistart Hotbox+glidesmøring best
Vil du være rask på snøen med toppenglid så fort som mulig etter at du har fått de nye skiene dine, kan vi smøre dem for deg.
Hotbox: For å forbedre langrennskienes glideevne bør man mette skiene.
Du slipper å stå og legge på masse glidesmøring!!
Vi gjør dette med hjelp av et varmeskap, \"hotbox\", der skien ligger med en spesiell parafin i 12 timer med varierende temperatur.
Langrennskienes belegg består av amfore og kristalline deler. De amfore delene absorberer smøring og smører de kristaline delene i skiens belegg.
Deretter sikler og børster vi opp skien og legger på høyfluorglid.
Nå er skiene dine klare for løypa.
Tips:
Vi anbefaler alltid en strukturering av skien for å få gode glideegenskaper i ca 50 mil.
Kjøp stav til spesialpris
Klassisk: Høyden din X 0,85, rund av til nærmeste 5 eller 2,5 cm.
Skøyting: Høyden din X 0,90, rund av til nærmeste 5 eller 2,5 cm.

Skistart Silver Skistaver
Stav som passer til nybegynnere og litt viderekomne mosjonister.
Change-IT-trinse for raskt og enkelt bytte til andre trinsetyper.
50 % Premium Carbon.
Korkhåndtak
AV Pro-stavstropp
9 mm ved trinse og 16 mm ved håndtak
Stroppstørrelse: 135-147cm M, 150-175cm L
Selges parvis
Lengder: 135–175 / 5 CM
Skistart Gold Skistaver
Stav som egner seg for erfarne skiløpere som konkurrerer fra tid til annen.
Change--IT-trinse for raskt og enkelt bytte til andre trinsetyper.
100 % Premium Carbon
Korkhåndtak
AV Pro-stavstropp
9 mm ved trinse og 16 mm ved håndtak
Stroppstørrelse: 135-147cm M, 150-175cm L
Selges parvis
Lengder: 135–175 / 5 CM
• Balansepunktet gir god ventende bevegelse
• Meget stabil
90 % karbon — 76 g/m
Lengde: 130-185 cm
Håndtak: ø 16,5 mm
Tips: ø 10 mm
Intervall: 2,5 cm
Tekniske spesifikasjoner
- Lengde: 5 cm intervall
- Vekt per meter: 64 g
- Skaftdiameter: 16:9 mm
- Svingvekt: 98 kgm²
- Balansepunkt: 687 mm
- Bruddstyrke: 549 N
- Stivhet: 39 mm
- Materiale: UHM-karbon 100 %
Produktfakta
- Utmarket valg for en rekke ulike skiutøvere, fra den hengivne turgåeren til den harbarka konkurranseutøveren
- Raskt og enkelt trinsebytte med TBS
- Anbefales til oppkjørte løyper
- Anbefales til oppkjørte løyper
Den populære BOA-reimen gjør dette til eliteutøveres førstevalg. Finnes i lengdene 130–175 cm.
Selges i par
Kjøp ekstra tilbud!




inkludert

over 1000 kr (ikke outlet)
Beskrivning
Den gjør kraften fra armene effektivt om til fart under skiene.
Glidende sidevegger reduserer friksjonen ytterligere for ekstra hastighet. Denne skien er kortere for å gjøre det mulig for skiløperen å ligge nærmere løpere foran (slipstream).
Sprint er aller best ved harde forhold og/eller høy luftfuktighet.